اتهام دوباره به اپل برای کاهش عمدی عملکرد آیفون ها

اتهام دوباره به اپل برای کاهش عمدی عملکرد آیفون ها

شکایت جدید علیه اپل توسط یک فعال حقوق مصرف کنندگان تنظیم شده است. در این شکایت اپل به عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد کاهش عملکرد گوشی های قدیمی آیفون متهم شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این فعال حقوق مصرف کنندگان یک شکایت ۹۱۵ میلیون دلاری علیه اپل تنظیم کرده است. پیش از این اپل برای بهبود عملکرد باتری در دستگاه های قدیمی خود یک بروزرسانی نرم افزاری منتشر کرد تا عملکرد دستگاه را کاهش دهد.

گفته می شود این اقدام اپل در سال ۲۰۱۷ و برای کاهش عملکرد گوشی های اپل انجام گرفته است. پس از آن اپل این موضوع را تایید کرد و سپس اعلام کرد این اقدام با هدف جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی این گوشی ها انجام گرفته بود. البته به نظر می‌رسد پس از آن اقدامی برای اطلاع رسانی غیر فعال کردن این قابلیت در اختیار کاربران قرار داده نشد.

اکنون جاستین گاتمن یک فعال حقوق مصرف کنندگان شکایتی را علیه اپل تنظیم کرده است که می تواند باعث دریافت خسارتی بالغ بر ۹۱۵ میلیون دلار شود. البته در صورت موفقیت وی این مبلغ باید بین ۲۵ میلیون نفر تقسیم شود. هاتمن میگوید اطلاع رسانی درستی در مورد کاهش عملکرد دستگاه های آیفون توسط اپل انجام نشد و همچنین این شرکت قصد داشت ناتوانی باتری آیفون های قدیمی را پنهان کند. او در مورد شکایت خود میگوید: این شرکت با پنهان کردن به روز رسانی های نرم افزاری و کند کردن دستگاه ها تا ۵۰ درصد به جای ارائه خدمات تعویض، تعمیر و یا جبران خسارت کاربران این دستگاه ها را گمراه کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن این شکایت دیگر شرکت‌های برتر نیز با ارزیابی مجدد مدل های تجاری خود از انجام چنین اقداماتی جلوگیری خواهند کرد.